Bloggtorka


tortellini blev god och snabb middag igår

Har varit lite kass på att blogga de senaste dagarna. I söndags var vi ju i Kåbdalis och hade en skön dag i backarna, och igår jobbade jag hela dagen och hade helt enkelt inte tid.

I söndags var hur som helst jättebra, förutom att jag fick lite ont i tårna på vänster fot av de nya skorna. Men de funkade mycket bättre än de gamla på så vis att jag inte behövde jobba med fötterna och tårna som jag varit tvungen att göra tidigare. Nu kunde jag jobba mer med benen, och dom är ju lite starkare än fötterna, så åkningen gick smidigare tyckte jag. Vi drar till nästa ställe, Pullinki, på söndag, så förhoppningsvis ska fossingarna vänja sig vid de nya skorna.

Igår började jag dagen med ett besök hos tandhygienisten. Hade inte varit hos nån tandläkare på över 3 år, så jag kände mig lite nervös för att munnen skulle vara ett katastrofområde, men det gick faktiskt bra. Fick beröm för min rena mun, men skäll för att jag borstade alldeles för hårt. Så det fick jag lova att skärpa mig med. Lättare sagt än gjort, borsta tänderna gör man ju lite som på automatpilot...

Sedan jobbade jag hela dagen, och avslutade med ett härligt spinningpass. Det är verkligen tokroligt att leda pass, jag är lika lyrisk och peppad varje gång! Deltagarna som blir svettiga, som kämpar och sliter till ett pass som jag har satt ihop åt dem, leendena när jag pushar till ännu en motståndsökning... Ja det är obeskrivligt härligt. Ångrar inte en sekund att jag åtog mig det här uppdraget!

Mina favvobars - gainomax protein bar med smak av mörk choklad och apelsin - är tillfälligt slut hos oss, så jag hade inget att knapra på på väg hem från träningen, vilket resulterade i att jag blev sjukt trött och fick ont i huvudet på bussen hem. Läge för snabb och lättlagad mat med andra ord, och vi fixade skinkfyllda tortellinis med en sås på creme fraiche och riven ost. Superlätt och blev gott. Inte värsta gourmetmiddagen kanske, men det fyllde sitt syfte mer än väl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0