Lets Kick It!

Jag har ju missat att skriva om det här tidigare i bloggen, men i bloggaren Malins blogg pågår från och med idag en utmaning, en kickstart på det nya året. Dels presenterar hon varje mångdagsmorgon i 4 veckor en ny veckoutmaning för alla läsare att följa (om man vill förstås), och dels så pågår under dessa 4 veckor även en tävling där de anmälda ska samla ihop km genom löpning eller promenad. Det är nu för sent att anmäla sig till km-tävlingen, men veckoutmaningarna som presenteras på bloggen varje måndag kan ju vem som helst ta tag i, bara för skojs skull :)

Idag presenterades då första veckoutmaningen, och den ser ut såhär:
- Träna minst 200 minuter under veckans gång! (0/200)
- Testa minst 1 nytt recept (0/1)
- Prova en ny träningsform eller använd ett nytt träningsredskap
- Ge dig själv egentid! 60 minuter fördelat hur du vill under veckan. (0/60)
- Sätt upp mål inom träning, kost och hälsa för det nya året

Jag är anmäld till km-tävlingen, och den anmälde jag mig till som en utmaning mot mig själv. Är superkass på att träna löpning, men vill gärna bli bättre på det, och då passar ju den här utmaningen rätt bra. Det blir en kick för mig själv att försöka komma igång mer med löpningen.

Ska också försöka anta de veckoutmaningar som Malin presenterar varje måndagsmorgon i sin blogg, och jag kommer förstås också att avlägga rapport här i min blogg om hur det går för mig i dessa utmaningar och i km-samlingen :)

Redan idag ska jag förstås ta tag i veckoutmaningen. Ska bland annat träna på mitt spinningpass (75minuter) och fundera på det där med mål inom träning, kost och hälsa för det nya året. Det sistnämnda kan väl nästan kallas för nyårslöfte då, och något sådant har jag inte avlagt ännu. Har inte ens funderat på något sådant, för jag är rätt nöjd så som jag har det. Men jag är en förespråkare för att ha mål med sin träning (för att lättare kunna planera och strukturera upp sin träning, samt för att man ska kunna mäta om träningen "funkar" eller inte), så någon slags målsättning med den för 2012 ska jag försöka klura ut, och jag ska försöka att formulera så specifika mål som möjligt. Christer skriver så himla bra om just detta med nyårslöften i sin blogg, att luddigt formulerade löften är mycket svårare att hålla, medan ett väl formulerat och specificerat mål blir lättare att hålla sig till och följa.


Kommentarer
Postat av: Christer

Kul att du gillade mitt inlägg. Din blogg var riktigt trevlig den med.

2012-01-02 @ 12:55:20
URL: http://wellnessfight.ninjus.net/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0