Let´s Kick It - vecka 2 är över


övade turkish get-up med kettlebells på fredagens crossfitpass med Jakob

Har faktiskt inte alls fokuserat så jättemycket på utmaningen den här veckan, men det har väl gått helt okej ändå måste jag säga.

- Träna minst 300 minuter under veckans gång! (330/300)
- Varje kväll innan du går och lägger tittar du dig i spegeln och säger till dig själv hur grym du är som gör detta! (0/7)
- Genomför minst 5 träningspass under veckan. (5/5)
- Ha en vecka fri från godis, snacks, läsk och andra sötsaker.

Mina 330 minuter träning har jag fördelat på följande 5 träningspass:
måndag: spinning 75min
tisdag: vilodag
onsdag: 60 min stationspass
torsdag: 60 min löpning
fredag: 60 min crossfit
lördag: vilodag
söndag: spinning 75min

Det har gått vägen, och jag har verkligen trivts med att träna så mycket som jag har gjort. Veckan som kommer ska vi åtminstone två gånger köra morgonträning som vi gjorde 3ggr veckan som nu gått. Känns riktigt bra att köra morgonträning, det gör mycket för min dag. Måndagar kommer jag måsta köra kvällsträning dock, då håller jag ju mitt spinningpass.

Det där med att titta mig i spegeln varje kväll har jag inte gjort en enda gång, helt enkelt för att jag har glömt bort det. Jag har förstått att det fungerar bra för många att högt säga peppande saker till sig själv, men jag har ärligt talat aldrig testat. Just därför kanske jag borde...

5 träningspass har jag klarat, men punkten gällande godis, snacks, läsk och andra sötsaker har jag inte riktigt fixat. Dels var det en kollega som hade bakat på jobbet i veckan, så efter middagen på fredagen tog jag mig en liiiten bit sliskig sockerkaka med vinbär i. Sen var jag ju på partaj i fredags kväll också, och där bjöds det på snacks, och jag drack öl, så där syndade jag också. Till slut blev det även faktiskt lite popcorn till filmen igår kväll. Med tanke på att jag har tränat sjukt bra och i övrigt ätit BRA mat denna vecka tänker jag dock INTE ha dåligt samvete över det!

Ska bli spännande imorrn bitti att få läsa om vecka 3 i Malins 4-veckors utmaning. Nu sova. God natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0