Let´s Kick It v 3

Tredje veckan i Malins 4 utmaningsveckor ligger nu bakom mig. Med facit i hand gick det ju inte alls bra...

- Avverka minst 6 träningspass under veckan (6/6)
- Byt ut två luncher/middagar mot vegetariska alternativ (0/2)
- Skriv en lista med 10 bra saker om dig själv och sätt upp den där du kan se den varje dag!
- Stå i jägarvila sammanlagt 20 minuter under veckan (0/20 min)
- Genomför så många armhävningar du bara kan under veckan, på knä eller på tå.

Det ENDA jag gjorde den här veckan var träningspassen. Resten glömde jag faktiskt helt ärligt bort, eftersom jag har haft mycket annat att tänka på, är min gissning. Det hade ju inte varit så jobbigt att försöka samla ihop lite jägarvila och armhävningar, men jag glömde bort det! En lista med 10 bra saker om mig själv tänkte jag ju faktiskt skriva, men glömde också bort. Det ska jag dock försöka göra den här veckan istället, för det tror jag kan vara en bra övning. Är också lite nyfiken på om jag faktiskt kan skrapa ihop 10 bra saker och formulera dem tydligt så de inte blir luddiga :)

Att byta ut 2 måltider mot vegetariska mål förutspådde jag redan i början av veckan skulle gå dåligt, och det gjorde det också. Har inte ätit en enda vegetarisk måltid den här veckan, om man inte räknar mellanmål bestående av ostsmörgås och ägg (fortfarande innehållandes animalier alltså).

Jag har väl varit lite lat kanske, och inte engagerat mig tokmycket i den här utmaningen. Gick med mest för skojs skull, och har mest fokuserat på att få ihop nog många träningspass. Jag samlar också km i samma utmaning under 4 veckor, och det går sakta men säkert. För mig är det ett framsteg att gå från 0 till några km alls i löpningen, och det är något jag velat jobba med ändå. Detta har jag sett som en push för att komma igång, och hittills har jag haft ett rent löppass och även joggat som uppvärmning några ggr (och ja, det har jag också räknat med!). Har inte alls räknat mina hundpromenader eller sådant, för jag vet inte hur långa dom är. Men jag har hur som helst ingen chans att vinna den där tävlingen. Den som leder har samlat ihop 8 mil hittills, och jag har snart samlat ihop 1. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0