Aptitretare


Smoothie på mango och annanas


Börjar bli riktigt less på att vara sjuk nu. Jag börjar bli piggare, men har knappt någon röst. Och utan röst kan jag inte jobba, för jag jobbar med kunder där jag måste prata! Det gäller väl bara att vila stämbanden helt enkelt...

Jag har ingen aptit heller, vilket antagligen beror på att jag knappt rör på mig jämfört med när jag är frisk, då rör jag på mig hela tiden. Men kroppen behöver ju ändå energi för att kunna mota bort de onda basilluskerna, så i min tristess gjorde jag en liten improviserad smoothie. Jag hittade frusen mango i frysen, mixade med ½ banan, några bitar färsk annanas och naturell yoghurt. Var lite skeptisk till hur det skulle bli, framförallt att blanda annanas och yoghurt, men det blev jättegott! Nu hoppas jag att sötman i drycken ska göra mig lite hungrig så jag kan få i mig lite sen lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0