Vakna till liv




Hade en riktigt bra dag igår, som började med att jag ledde spinning 60 min för en fullsatt sal. Underbart! Efter det hade jag bestämt träff med StiLs massör Angelique för att få ryggmassage. Min vänstra axel har varit riktigt jobbig med mig senaste veckorna, och jag har inte förrän nu haft tid att ta tag i det. Angelique masserade min rygg och nacke i ca en timme. Smärtsamt men välgörande!
Som betalning fick Angelique dryga timmen thaimassage av mig. Jag provade mig fram med långsamma rörelser för knänas skull, eftersom jag känt av smärtan i knäna när jag gett thaimassage tidigare. Det gick helt okej, men jag kände mig väldigt trött i knäna efteråt, lite som mjölksyra. Får snacka med min sjukgymnast om det till veckan.

Efter massagen mötte jag upp Jakob på stan och vi strosade runt lite innan vi for hem och tog en power-nap innan vi skulle iväg och käka middag hos goda vänner, som blev jättetrevligt.

Idag däremot, har det varit en riktig slappardag. Vi har stökat runt lite hemma inför en hyresgäst vi mest troligt får hit till veckan. Det är en kompis som ska bo här medan hon letar egen lägenhet, eftersom hon är less på att bo hemma hos sina föräldrar. Ska bli jättekul att få hit henne, och det behövdes lite ommöblering i framförallt garderober för att ge henne utrymme för hennes grejjer. Efter lunchen så bara dog jag i energinivå, och det blev en liten powernap, som bara gjorde mig ännu tröttare. Det tillsammans med att knäna idag känns riktigt trötta gjorde mitt humör lite lågt, men nu har jag bestämt mig för att mina knän inte ska få sabba mer än nödvändigt (och det nödvändiga är bara just vad jag får träna och inte), så jag har gjort mig en kopp svart te för att pigga upp. Strax bär det av mot Jakobs föräldrar för att käka middag och klippa klorna på hundarna (som numera bor hos dem).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0