Nytt besök hos sjukgymnasten


Tejpade knän


Nytt besök hos sjukgymnasten idag resulterade i ny tejpning av knäna och lite laser (som ska öga blodcirkulationen och hjälpa knäna lite på traven i läkningsprocessen). Jag fick tejp på mitt första besök i torsdags förra veckan, men den lossnade lite i kanterna och igår drog jag loss den innan jag körde spinning. Tejpen ska avlasta och öka blodciskulationen, så det var kanske inte det smartaste att ta bort tejpen före spinningen. Ska INTE göra om det. Spinningen är rätt tung belastning för knäna, men jag är noga med att inte lassa på för tungt motstånd i de stående partierna, och förhoppningsvis ska jag kunna fortsätta köra mitt älskade pass! Min sjukgymnast Hanna har sagt att jag får fortsätta spinna så länge jag inte får ont av det :)

Nu har jag i alla fall ny tejpning, och om jag tycker den ger nåt ska jag köpa en rulle med sån tejp så jag slipper gå till Hanna varje gång jag behöver ny tejp. Fortsätter också med min trååååkiga rehabövning med excentrisk knäböj två gånger per dag, och den smärtsamma massagen av senan en gång per dag. Lots of fun indeed. Hoppas att om jag sköter mig ordentligt så är denna tråkiga lilla vers snart historia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0