Back on track!


Jag och pygme-Camilla svettiga och nöjda efter cirkelpasset i morse


Nu var det lite halvlänge sedan jag bloggade sist. Jag har inte riktigt känt för att blogga, och då sket jag helt enkelt i det. Nu är jag lite småsugen igen, så vi får väl se hur länge det varar :)

Det var ett tag sedan jag körde Grymma PT-Camillas grymma cirkelpass också, men i morse drog jag igång med det igen också. Najs! Tyvärr krånglar mina knän, så jag kan tyvärr inte riktigt göra alla övningar, men då ersatte jag dem med mag- och ryggövningar, så det lär kännas imorrn (lovely!).

Och vad är det då med knäna? Jo, i några veckor har jag fått ont i knäna vid tex djupa knäböj, utfallshopp etc. Jag vilade tills det gick över i början, och körde sedan som vanligt, men då kom det ganska omgående tillbaka. Eftersom jag alltid råder alla våra kunder att uppsöka sjukgymnast om dom känner av problem, eftersom dom ändå finns i våra lokaler och är billiga att gå till, så gjorde jag samma sak själv. Igår morse var jag så hos sjukgymnasten Hanna, och hon diagnostiserade mig med överträning och "tendinos" i patellasenan. Jag har fått särskild stödjande tejp över knäna, och en övning jag ska göra 3x15 reps av 2ggr/dag. Jag ska också få ström i knäna (låter fruktansvärt läskigt men känns inte alls, utan stimulerar kroppens egna läkning) med jämna mellanrum, och varje dag ska jag massera ömmaste punkten av senan i 5 minuter, nåt som gör sjukt ont. Ser inte fram emot det :( Men jag fullkomligt hatar att vara "defekt" och inte kunna träna som jag vill, så jag ska verkligen ge järnet och sköta min rehabilitering fläckfritt, så att jag så snart som möjligt kan fortsätta träna allt jag älskar. Fortsättning kring detta drama följer givetvis...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0