Äntligen!


Mina nya mc-kläder


Äntligen fick vi tid och möjlighet att ta oss ut på jakt efter mc-kläder. Förra sommaren skaffade jag hjälm och handskar, och idag var det dax för resten; jag köpte jacka, byxor och skor. Gick på några tusenlappar, men känns förstås värt pengarna eftersom jag äääälskar att åka, och gärna åker i kläder som skyddar så bra som möjligt.

Under eftermiddagen, efter shoppingrundan, tog Jakob med mig ut så jag fick övningsköra lite. Eller ganska mycket faktiskt. Vi åkte omkring här på området ett tag, jag övade lite bromsa, gasa, start, stopp etc. Sedan åkte vi ut på stora vägen och körde ner till macken för att fylla på luft i däcken på hojjarna. Det var superkul att köra i trafiken, och väl där så var jag inte alls lika nervös som innan, utan det kändes rätt bra. Fick inga motorstopp utan fixade rondeller och rödljus utan problem. :)



I full mundering, inklusve övningskörningsvästen, på "getingen" i garaget efter turen. Lycklig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0