Dags för vandring igen!

Jupps! I helgen är det dags för vandring igen! Har knappt nån erfarenhet från vandring alls sedan tidigare, men den knappa kunskap jag har inom ämnet ska nu utökas ytterligare. Ska dels vandra i fjällen, det har jag inte gjort tidigare, och så ska jag vandra när det är KALLT, och kanske (men förhoppningsvis inte) även när det är BLÖTT. Planerar att tackla dessa nya svårigheter (kyla och fukt) med underställ, fleece, torra ombyten och regnkläder. Hoppas det hjälper. Under vintern får jag kanske ta och köpa lite nya kläder ämnade för vandring och uteliv, så är jag rustad när våren kommer.

Ser hur som helst fram emot helgen, ska bli riktigt skoj faktiskt. Det är StiLs friluftssektion som anordnar vandringen, och deltagarna är i princip utbytesstudenter + jag och Jakob. Plus de svenska ledarna förstås, men lär ändå bli mest snack på engelska. :)

Vandringen i sig är tydligen ganska kort och lätt, vi går mellan 10-15km per dag i 3 dagar, så det blir kanske en del "dötid". Får ta med mig min bok så jag inte blir rastlös. Och kortlek!


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter hur mysigt som helst! Var ska ni vandra?

2011-09-20 @ 13:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0