Bakslag

Vaknade imorse med huvudvärk och ont i halsen. Känns lite som ett bakslag i tillfrisknandet, men jag tror nog inte det är så illa egentligen. Jag tränade förvisso igår, men det var så hiiiiimla lite (lyfte lite skivstång bara) så jag tror faktiskt inte att det var det som gjorde att ja mådde lite sämre idag. Handlar nog snarare flera nätter med för lite sömn. Började med att pappa kom i tisdags kväll, toksent, och jag hämtade honom på flygplatsen. Sedan upp snortidigt för att jobba, hem och fortsätta jobba (måla och fixa i huset) hela dagen, och så upp tidigt igen för att jobba igår. La mig iofs rätt tidigt igår, men jag behöver en sovmorgon nu känner jag.

Och ja, pappas besök handlade ju om att hjälpa mig måla i huset så jag slapp göra allt själv. Guld värt, jag hade nog inte fixat det själv. Vi har, på 1½ dag, målat ett tak (blev sjukt snyggt, men det krävdes två lager färg, efter första lagret var det flammig och fult och jag var riktigt nervös ett tag!) samt väggarna i trappen och två rum på övervåningen. Har även fixat snyggt i köket (saknades väv bakom kyl och frys) och målat där. Kvar är väggarna i ett rum på bottenvåningen som jag ska fixa idag, det är så himla slätt och fint så det kommer gå fort. Ska bli skönt när det är klart. Sorgligt att fixa fint i huset för någon annan (även om jag tror att jag själv kommer tjäna på det till slut, vid visning och försäljning), men samtidigt lite småkul att fixa och dona. Jag blir glad av sånt. :)

Ja, så idag kommer jag jobba och sedan måla hemma. I helgen blir det mer småfix i huset, klippa gräsmattorna, möblera om lite i vissa rum, städa osv. Alltid finns det nåt att göra. Praktiskt egentligen, så slipper man tänka så mycket...

Kommentarer
Postat av: Jusefin

Helt sjukt nöjd!!! Den är underbaar:D



Hörde att du & pappa hade haft det bra, helt sjuuukt vad du är duktig förresten! Hade aldrig orkat måla mer än ett rum ensam även om jag tjänat en miljon på det (typ).

2011-09-02 @ 16:01:27
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0