Thaimassage grundkurs del 1


Jag övar på min kurskamrat Sandra


Nu är kursveckan i Stockholm slut, och imorrn åker jag tillbaka hem till Norrland. Veckan hos Tina på thaimassagecenter har varit otroligt lärorik, intressant och bra. Förutom själva massagetekniken så har Tina delat med sig av berättelser och erfarenheter från sina resor i "fjärran öster", och även såklart olika behandlingserfarenheter och massagetips. Sådant är såklart ovärdeligt när man går en sådan här utbildning.


Thaimassören och vår lärare Tina visar en stretch på min kurskamrat Sandra


I måndags var jag ju helt själv på kursen, och fick massera och masseras av Tina. I tisdags kom dock Sandra, som gått denna kurs i våras. Och har man gått kursen en gång får man komma tillbaka och repetera gratis, så det var precis vad Sandra gjorde. Hur bra som helst, för då var vi ju flera, och Tina kunde visa greppen på Sandra medan jag antecknade.

Nu ska jag bara hem till Luleå och öva, öva, öva på allt jag lärt mig, för att det ska fastna ordentligt. Misstänker att det finns en del frivilliga som jag kan öva på, och det är ju perfekt! Precis vad jag behöver!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0