Mörkt och mysigt




Nu börjar det bli mörkare och mörkare, nästa helg ställer vi om till vintertid! Mörkret ska ju tydligen göra oss Svenskar deprimerade, men jag tycker mörkret är mysigt och fint. Då kan man tända ljus inomhus för extra mysfaktor, krypa upp i soffan med en filt, en bra bok och en kopp varm choklad (med vispgrädde förstås!) eller te. Snart kommer ju dessutom snön (förhoppningsvis), och den lyser ju faktiskt upp utomhus.

Jag älskar vintern och snön. De allra kallaste dagarna här i Luleå tycker jag oftast är liiiite för kalla när de väl kommer. -30 räcker gott och väl, kallare än det så börjar det bita så rejält i ansiktet. Men annars tycker jag mycket om vintern. Det är mysigt att få ta på sig en massa kläder, och det är äntligen säsong för stickade tröjor! Me like!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0