Kurs i Sthlm


Mumsig sushi


Igår flög jag till Stockholm för att den här veckan gå steg 1 i Thaimassage! Hur spännande som helst. Jag går hos Tina på Thaimassagecenter, och på grund av en del avhopp är jag enda eleven! Hur lyxigt som helst att få privatlektioner av en kvinna som sysslat med thaimassage i 12 år.

Idag började vi dagen med qigong, och sedan gick vi igenom thaimassagens historia lite grann. Sedan började vi med själva massagen, och gick igenom massage av fötterna. Eftersom jag var ensam elev gick det så himla snabbt, så vi hade gått igenom första dagens "grepp" rätt tidigt. Då fortsatte vi ändå lite till, innan vi avslutade för dagen.

Jag passade på att gå lite på stan, köpa födelsedagspresent åt min syster som bor här i Stockholm och fyllde år i onsdags, och som jag ska träffa på torsdag. Sedan köpte jag med mig sushi upp på hotellrummet och pluggade lite på qigongen och massagen. Qigongen gillar jag även om jag egentligen inte är så mycket för sådan typ av träning. Men dom här övningarna är lätta och värmer kroppen, och jag känner faktiskt att jag blir lite lugnare av dem och inte så jäktad och otålig. Dessutom så måste jag liksom lära mig dessa övningar, eftersom det hör till thaimassagen och jag gissar att jag och Tina kommer att köra dem varje morgon denna vecka. Så jag tränade som sagt lite på dem idag på eftermiddagen, och jag ska köra igenom dem igen imorrn bitti innan jag promenerar till Tina. Kanske lär jag mig att tycka om övningarna på riktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0