Hård träning


Jag svingar och Camilla tittar på. Bild från workshop i Crossfit från i våras.


Åååh va roligt! Igår och imorse körde jag hård träning tillsammans med min kollega Camilla, som är PT. Grym träning! Igår blev det tung styrka i gymet, där vi körde överkropp, och Camilla introducerade mig för några nya övningar. Riktigt skoj, men tungt! Armar, rygg, skulderblad och mage värker på ett skönt sätt idag. Lycka!

Som anställd på ett gym har man ju fördelen att man har nyckel till lediga salar, så i morse hade Camilla bokat in oss i en sådan och körde cirkelträning med mig och en kompis. Vi körde 8 "krokodilgång", 15 sit-ups med medicinboll, 15 A-hopp (typ mountain-climbers fast värre), 10 hängstyrkefrivändning, 20 sving med kettlebell, 10 push-press, 8 armhävningar, 15 boxhopp på ett varv. Och så körde vi fem varv. Tog lite drygt en halvtimme och var rejält jobbigt, särskilt de övningar där armar, axlar och skuldror användes, eftersom dom var trötta sedan träningen igår.

Det är så himla roligt att träna med Camilla, för hon är så påhittig, och hittar på så roliga övningar! Och det är alltid lika roligt att träna tillsammans med någon, jag har svårt att verkligen ge järnet utan någon att "tävla" mot :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0