Gillar Stockholm


Härlig Meze


Jag har kommit fram till att jag trivs här i Stockholm. Inte så att jag vill flytta hit eller så, men jag tycker om att vara här på besök. Det finns så mycket att titta på och att göra och uppleva och shoppa. Och äta! Idag tog min kurskompis med mig till ett litet mysigt hak där man kunde köpa Meze, en slags medelhavsk buffe. Det fanns flera smarriga grejjer att välja mellan, och jag åt pirog, fetaostrulle, mozarella- & tomatsallad, kronärtskocka och en jättegod sås på vitlök. Till det fick jag en god quinoasallad. Mumma!


Min tallrik Meze


Igår till lunch gick jag till ett mysigt litet fik och åt en god smörgås och drack en kopp te. Hon som sålde det sa att teet var gott och fruktigt, men det var tyvärr rätt smaklöst.


God smörgås och smaklöst te


Gott te har jag däremot druckit på massagekursen, som instruktören Tina har bjudit på. Jag var tvungen att fråga vad det var för te och vart hon köpt det, och nu har jag gått och köpt samma så jag kan fortsätta dricka det hemma! Det är ett grönt te med smak av mango. Alla andra gröna teer jag har druckit har typ smakat hö, men det här är jättegott! Ser fram emot att kunna dricka det hemma i Luleå när vintermörkret börjar smyga sig på :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0