-2,2

I morse kl 7, när det var dax för hundpromenad, så visade termometern en utetemp på -2,2 grader! Is på bilrutorna förstås, och is på vattenpölarna! Minusgrader bara sådär i sig är ju inte jättemysigt, men det innebär ju att snön och vintern är på väg, och det gillar jag! Allt blir så vitt och fint, och det blir en helt annan luft. Och så får man klä på sig en massa kläder, och gå i koftor och stickat, och dricka varm choklad med vispgrädde. Och när man har varit på gymet och tränat så får man is i håret när man går ut.

Funderar på om jag den här vintern ska testa åka lite längdskidor. Det var jättelänge sen jag gjorde det. Jag snackade om det för nån vinter sedan, men det blev aldrig av. Men kanske den här vintern. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0