Spin/core



Idag körde jag spin/core. Hade tänkt dricka en celcius typ 40 min innan passets start, men glömde bort det så det blev precis innan passet. Effekten kom lite för sent, så jag var lite illamående efter passet, men det gick faktiskt över ganska snabbt. Skönt :) Nästa gång ska jag försöka dricka den i tid.

Varför dricker jag då celcius? Tja, det är en välsmakande energidryck utan kcal, men som ger massor med energi pga det höga innehållet av koffein och taurin. Koffein har också en bevisad effekt på fettförbränningen, så jag tycker inte att något med drycken är skadlig om man är en vuxen, frisk människa. Barn och gravida rekommenderas dock inte att dricka energidrycker alls, och man ska aldrig kombinera energidrycker med alkohol eftersom man misstänker att taurin + alkohol kan ha orsakat plötsliga dödsfall hos unga. Vilket man ju helst vill undvika :)

Kommentarer
Postat av: Lena J

Vart köper du celcius? Har inte sett det i vanliga mataffärer...

2011-05-22 @ 12:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0