Har cyklat med runkeeper!



Idag när jag cyklade till jobbet så slog jag igång min runkeeper på iPhonen. Det gjorde cyklingen mycket roligare! Har aldrig använt runkeeper tidigare, men så sa Magnus att han använde den när han cyklade till jobbet igår, så då ville jag också testa.

Runkeeper kopplas upp mot GPSen och mäter hur långt jag har cyklat, hur snabbt jag har cyklat och medelhastighet per km. Jag får uppdateringar med jämna mellanrum, och då talar en röst om för mig hur långt jag har cyklat och medelhastigheten per km dittills. Jättekul!

Idag cyklade jag totalt 8,31km. Total tid blev 27 min 53 sek (men då måste jag få tillägga att det tog några sekunder från att jag slog igång appen tills dess att jag började cykla, samt att jag inte slog av appen förrän jag parkerat och låst cykeln och gått in på jobbet. Nån minut bör alltså dras av från den tiden), och medelhastigheten per km blev 3,21 minuter. Snabbast gick km 8 (2,39min), och segast gick de sista 0,31km, när jag bara rullade in på parkeringen typ. :P

Nu återstår bara att se hur snabbt jag cyklar hem! Mest troligt går det betydligt långsammare, dels då jag inte har någon tid att passa, och så har jag en sjuk uppförsbacke på hemvägen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0