Ajajaj


Klätterställningen


Igår fick jag välbehövd massage av Frida på mitt jobb. Hon är en sjukt bra massör, och hon masserade massa triggerpunkter på mig, och jag hade jätteont hela tiden. Ajajaj! Idag är jag aldeles öm i axlarna, så när jag tränade idag blev det lite mer ben (rodd, burpees och boxhopp) än axlar, även om jag värmde upp med lite push press 4x10 med 20kg stång. Gick hur som helst ganska bra!

 

Jag kan förresten rekommendera sajterna CrossFitnordic.se samt CrossFit.com för den som är intresserad av funktionell träning och CrossFit. CrossFitnordic.se är nordens största crossfitportal på nätet, och det var en av grundarna av den sajten som hade workshopen med oss i lördags. På CrossFitnordic.se kan man klicka på "dagens pass", och där få tips om vad man kan köra för pass. Idag körde jag passet från onsdag 110504, men bytte ut handstående armhävningar mot vanliga, och bytte även löpningen mot rodd. Funkade fint, blev väldigt trött! Intensitet är nyckelordet i crossfit och därför har man så kallade met-cons där man varvar lite olika övningar (2-4st) i ungefär en kvart, så hårt man bara orkar. Det är riktigt tufft och utmanande, men roligt, särskilt om man är flera!

 

Imorrn ska jag och Camilla på jobbet öva lite tekniker, så det blir en lugn dag på träningsfronten. Vi kommer väl mest hänga i klätterställningen och öva på att gunga... Ska bli fint att få lite feedback, blir så lite av den varan då man kör själv! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0