Kvällen

Jag hann med en vända till återvinningscentralen på vägen till jobbet, och armarna fick sig mycket kort men intensiv träning när jag slängde säckar med kaninskit. Sedan for jag då som sagt till jobbet, solade en kvart och masserade sedan i sammanlagt 1½ timme. Det är ju lite träning att massera också, jag blir iaf ganska svettig av det. Det är ju viktigast att kunden har det varmt och mysigt, för man blir ofta kall när man får massage (tex om armarna när ryggen masseras). Så vi har ett extra element i massagerummet, vilket gör att jag som massör blir väldigt varm. Jag jobbar ju med hela kroppen hela tiden! Men det är kul att massera. Roligast är kunderna med knölar och hårda, spända muskler, där känner man att man kan göra skillnad!

Sedan åt vi ju middag på All Star inne i stan. Mycket gott! Både jag och Magnus åt oxfilé. Sjukt bra tillagad, fick den precis som jag älskar den: medium åt det rödare hållet. Nästan blodig men inte riktigt. Mycket mört och gott! Till det såg vi första två perioderna av en spännande 3e kvartsfinal mellan HV71 och AIK. AIK pressade bra tyckte vi, och HV blev alltmer stressade och drog till med osportsliga tacklingar och fick matchstraff (vilket var mycket rättvist, men HV blev väldigt upprörda). Underhållande med andra ord :)

Imorrn ska jag och Magnus shoppa lite, och sedan (kl 15.30) är det kvartsfinal 3 av 7 Luleå-Djurgården. Luleå leder med 2-0 i matcher. Hoppas på 3-0 efter hemma imorrn! Vi kommer dock kolla på TV med vänner, inte live i Coop arena. Sen blir det lite lördagsmys hos oss med en öl eller två. Träning imorrn är alltså uteslutet. Får se hur det blir på söndag. Då planerar vi golvläggning i köket. Äntligen!!

Nu ska jag sova, klockan är ju way past bedtime! Natti natti!


Kommentarer
Postat av: jusefin

Det är svinkul med massa hockey på teve nu ju! Jag & Sebastian kollade på AIK-HV igår (eller jag kollade, han sov haha) & jag hoppas verkligen inte det kommer gå bra för AIK, fast det ser ju tyvärr ut att gå bra:( Om Lule ä i final sen borde vi ju kolla i påsk när vi kommer upp!!

2011-03-12 @ 13:08:13
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0