Jobbig dag igår


Jag och hundarna

Jag kan stå ut med mycket, men när hundarna blir dåliga då känner jag mig totalt maktlös. Igår for jag in till veterinären med Zaphira för hon verkade inte må bra. Hon var väldigt slö (mer än vanligt alltså) och det hände att hon pep och protesterade när vi tog i henne, vilket absolut inte är likt henne!

 

Veterinären slet och drog i Zaphira utan att hon sa ett pip, och röntgade, men hittade inget allvarligt fel. Zaphira spände sig lite när veterinären klämde henne på ryggen, så veterinären gissade att hon fått en smäll eller liknande när hon busat med Aya. Vi fick med oss kortisontabletter hem som vi ska ge i fyra dagar, och så har vi tid för återbesök nästa vecka. Jag var först orolig att det var livmoderinflammation men det uteslöt veterinären både genom att känna och att röntga, så det var ju skönt! Nu verkar Zaphira må som vanligt, och jag hoppas hon fortsätter med det.

 

Men ja, det var en lite jobbig dag igår, och därför hann jag inte blogga nåt alls.
På kvällen kom Magnus föräldrar och kollade på vårt kök, golvet där bråkar med oss. Och då bjöd dom oss på sushi, och jag tror jag åt typ 14 bitar. Sjukt gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0