Fettisdagen!


Mums!

Ingen har väl missat denna fantastiskt underbara högtid!? Fettisdagen inträffar ovanligt sent i år, vilket ger desto större anledning att fira!

Jag åt årets första semla redan för någon månad sedan, då min vän Lina hade bakat egna. Idag skulle jag själv baka semlor, men det blev totalt misslyckande. Vet inte riktigt vad som gick fel, gjorde precis som jag brukar, men degen ville inte jäsa. Jag slängde in bullarna i ugnen ändå, men dom jäste inte där heller. Blev små hårda, kompakta bullar, som förvisso var jättegoda, men det går inte att göra några semlor på dem. :(

Gör ett nytt försök imorrn istället :)


Kommentarer
Postat av: Lina

Jästen kanske var dålig/degvätskan för kall eller för varm?

2011-03-09 @ 00:20:41
URL: http://linas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0