Frukost före träning



När som helst blir jag upplockad av min kompis Jakob och vi ska ut i skogen och sätta ihop ett träningsprogram åt honom. Fokus ligger på styrka och att använda den egna kroppen samt naturens "redskap" i träningen. Jag är knappast någon expert på området "träning i naturen", men har tagit inspiration från CrossFit och funktionell träning, och hoppas vi kommer hitta lämpliga grenar/stockar och stenar vi kan lyfta på olika sätt. Ska bli intressant! Tar med mig kameran också, får se om det blir några bra bilder :P

Inför ett träningspass behöver man ju ladda med energi några timmar innan, så jag gick upp halv tio, ca 2 timmar innan träningen ska börja, och åt knäckebröd och ägg. Inte världens största frukost, men det var lite tanken att det inte skulle bli så mycket som skumpar runt i magen när jag tränar. Vill inte riskera att få sådär ont i sidan som man kan få av att äta nära inpå träningen. På svenska kallas det för att man får "håll", men här uppe i norrland kallar man det för "mjälthugg". (Vad fenomenet har med mjälten har jag aldrig fått något svar på.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0