Update

Pga att vi inte fått Internet i huset ännu så blir det lite glest med uppdateringar i bloggen just nu. Men för att uppdatera om läget så går allt bra. Huset var kallt som tusan när vi började flytta in. Vi hade ingen termometer då, så jag vet inte exakt temperatur. I tisdags drog Magnus på värmen, men på onsdagen när vi började flytta på riktigt så var det fortfarande kallt. Magnus drog då på temperaturen på max, men det tog tid för rummen att bli varma och sent på onsdagkvällen var det fortfarande jättekallt! Igår (torsdag) så testade vi att lufta de element som var kalla. Några var det luft i, och de blev varma direkt vi tömt ur luften. Men totalt 4 element på spridda platser i huset är fortfarande kalla, så vi ska kolla upp vad det beror på. Igår satte vi in termometern också, och den visade på 16 grader på förmiddagen i köket. Och då var det ändå varmare än det varit där dagarna innan. Hua...

Igår eldade vi för fullt i kaminen och på kvällen märktes en tydlig skillnad tyckte vi. Imorse visade termometern inomhus på 18 grader. Fortfarande lite för kallt för min smak, men det blir väl bättre. Förhoppningsvis så kommer vår svåger som kan det där med element att fixa de element som inte verkar fungera.

Träning blir det ju ont om, om man ser till den vanliga träningen jag brukar ägna mig åt. Men att lyfta möbler och lådor från släp, in i hus, upp för trappan etc känns det också! Träningsvärken var tydlig igår! Imorse ägnade jag mig åt lite uppackning innan jag for till jobbet, och bar ett gäng tunga lådor upp för trappen.

Imorrn hade jag dock tänkt gyma på riktigt efter jobbet. Jag slutar kl 16 och då finns det ju gott om tid över för ett ordentligt pass i gymet med lite bastu efteråt! Måndag, tisdag och onsdag nästa vecka ska jag massera i totalt 1½ timme, och jag brukar blir rejält trött i armar när jag masserar (även om jag använder hela kroppen i massagen är det ju främst armarna jag arbetar med mest) och brukar svettas ganska duktigt, så det får räknas som träning de dagarna. På onsdag när jag inte masserar tänkte jag träna Bodystep. Blir första bodysteppasset för i år, wohoo! Hade varit fint att stanna på 45 min pump efteråt, men blir så sen hem då och med tanke på att jag börjar så himla tidigt på jobbet på torsdagen så går det bort. Nu när vi bor på andra sidan stan så tar det mellan 30-40 min extra att ta sig hem från träningen, eftersom jag är tvungen att åka buss istället för att gå, så man får ta med det i beräkningen. Till våren tänkte jag börja cykla hit istället! :)

Men på fredag händer det skojsiga - jag ska simma! Var länge sedan jag gjorde det. Nu ingår bad på alla stans badhus i det träningskort jag har på StiL, men eftersom jag inte haft nära till något badhus förut så har jag inte nyttjat det alls. Men nu har vi ett badhus 5 min hemifrån, så nu ska det nyttjas för fullt! Så på fredag ska jag alltså testa det istället för att ta bussen till andra sidan stan för att träna på jobbet. Ser fram emot det! När jag simmade förut (på IKSU i Umeå när jag pluggade där) så simmade jag bara bröstsim. Är inte så bra på övriga tekniker så jag ser ingen vits i att skämma ut mig genom att försöka. Vill helst överleva träningspasset!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0