Detox vecka 2 avklarad!


Jag består av sånt här nu...


Nu är det söndag igen, och det var två veckor sedan jag inledde min detox, så nu har halva tiden gått!

Vecka ett var ju introduktionsfasen, där jag påbörjade uteslutandet av vissa produkter. Den veckan gick sådär, i och med en del fusk pga stress och avsaknad av struktur pga flytten som skedde samma vecka.

Vecka två så började hårdkörningen, och den kommer alltså fortsätta på samma sätt nu under vecka tre. Veckan som gått har funkat bra, jag har inte ätit något rött kött alls, bara fisk (lax) och kyckling samt grönsaker då. Har fortsatt äta samma frukostgröt som första veckan (fiberhavregryn, blåbär och hallon) och den kommer jag fortsätta äta. Den är faktiskt god!

Under vecka två har jag dock haft några små frestelser. Jag har nu under helgen varit grymt sugen på framförallt popcorn, godis (Magnus köpte hem lakritsnappar, och dom låg där helt tillgängliga och lockade på mig, men jag stod emot!), bröd och mjölk. Mjölken var lättast att stå emot. När suget efter popcorn kom så försökte jag intala mig själv (och Magnus) att nu hade jag ju testat detta med detox, och kunde lika gärna avsluta, men Magnus peppade mig att fortsätta med de sista veckorna, så jag har inte avbrutit! Tack för att du finns älskling :)

Jag har också gått ner en del i vikt under detoxen, totalt kring 2 kg nu. Vägde mig igår på 67,1kg, men glömde väga mig imorse (var ju så stressad!). Jag ska däremot väga mig igen imorrn så får vi se vad vågen står på då. Jag är fortfarande medveten om att jag kanske inte kommer stanna på den vikt jag gått ner till efter detoxen, men jag hoppas att jag inte kommer gå upp allt jag gått ner i alla fall.

Nu under vecka tre så kommer jag alltså fortsätta precis som i vecka två. Under sista veckan kommer jag sedan att långsamt introducera rött kött och mjölkprodukter i kosten igen. Mest troligt kommer den här fasen att påbörjas lite tidigare, kring fredagen, eftersom jag ska på utbildning till helgen där de bjuder på maten, och jag kan nog inte räkna med att få detoxkost där, så jag får helt enkelt norpa två dagar från näst sista fasen och inleda den sista fasen två dagar tidigare än planerat. Men jag tycker det är helt okej :)

Efter att den här detoxen är över så tänker jag fortsätta att då och då äta några måltider i veckan som kan klassas som detoxmat, för jag tycker att det är ganska bra mat.

Kommentarer
Postat av: Becca

har du haft en bra dag?? :D



tävlingen är avslutad och vinnarna ligger uppe på bloggen :D kika in och se om du va en av de lyckliga vinnarna ;)

2011-01-16 @ 17:21:31
URL: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Malin I Form

Vad duktig du är! Är också sugen på att detoxa lite :)



Sv: Ja, men just det :) Kan tänka mig att det är ganska kul att jobba på gym fast det klart.. ett eget företag är ju min egen dröm så jag röstar för det ;)

2011-01-16 @ 17:46:54
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: Malin I Form

Sv: Hehe, ja, jag kan inte riktigt bestämma vilken jag tycker faktiskt men hela veckan blir spännande :D

2011-01-16 @ 18:29:07
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: ELLEN

Kika in på min bloppis och se vad som finns att fynda! Allt mellan kavajer, skor, ytterplagg och innekläder!. Mycket retro/second hand finns att hitta! Nu i dagarna har jag även fyllt på med varor, samt sänkt priset på nästan allt!



Mvh Ellen, http://ellensbloppis.blogg.se

2011-01-16 @ 19:20:46
URL: http://ellensbloppis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0