Skakar i hela kroppen



Celsius

Celsius är en energidryck som till skillnad från tex red bull inte innehåller något socker. Det är näst intill fritt från kcal, men ger ändå energi eftersom det innehåller en hel del koffein. Tanken med Celsius är dels att ge energi inför ett träningspass, men också att bränna mer energi under själva träningspasset. Huruvida det senare fungerar kan jag inte svara på, men energi ger det!

Jag tycker det är bra att det inte innehåller något socker, men samtidigt är socker inte särskilt dåligt att få i sig precis innan träningen, eftersom energin från sockret ändå går direkt till träningsutövandet, istället för att lagras in i kroppen. Celsius innehåller inte heller några konstgjorda smaktillsatser eller konserveringsmedel. :)

Nu blev jag bjuden av min snälla chef på en Celsius på jobbet. Jag dricker inte kaffe (tycker inte det är gott) så jag är ganska ovan vid koffein. Det hade kanske inte spelat så stor roll om jag hade druckit min celcius innan träning, men nu gjorde jag ju inte det utan drack den på jobbet, innan jag skulle hem, inte ens i närheten av ett träningspass! Detta fick då följden att jag nu är helt skakis i hela kroppen, och mår lätt illa. Inte en skön känsla. Nästa gång jag dricker celsius blir därför bara i samband med träning, och då en halv burk, inte en hel!

God är den dock, så jag kan rekommendera den som energikick före träningen till den som tycker sig behöva en sådan. Finns flera olika smaker, och både som kolsyrad och icke kolsyrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0