Ömmande axlar


Heavy sh*t


Efter gårdagens styrketräningspass så ömmax axlarna rejält. Träningsvärk alltså, inget värre än så! :) Min favoritmuskel(grupp) ömmar dock inte alls, så den får sig en tuffare omgång nästa gång!

Jag tycker oftast att träningsvärk är ganska skönt. Det är som ett kvitto på att musklerna fått jobba mer än vanligt. Exakt vad träningsvärk beror på vet man förstås inte, teorier finns om allt från slaggprodukter i muskulaturen till att muskelfibrerna är ihopdragna och inte stretchas ordentligt (en teori som allt färre tror på idag, vilket lett till att stretchen är på väg bort). Vad tror du?

Nu börjar magen kurra, så det är dax att käka lite lunch. Blir matrester från igårkväll - taccos!

Kommentarer
Postat av: victoria

Eller hur gjorde det! Måste testas ;) Jag gillar vanlig cheesecake, men tycker nästan den här lät godare ändå faktiskt!

2011-02-06 @ 15:34:41
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se
Postat av: Ingrid

Jag tror träningsvärk är förorsakad av små blödningar som uppstår när musklerna brister...eller är jag helt ute o cyklar? Det kanske var det man trodde på stenåldern. Jyssta övningar för magen men lite för bra för mig tror jag. Jag är ju 50+-are för jisse namn:-) Puss



2011-02-06 @ 17:13:48
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0