God morgon!

Åh, ännu en natt i vår nya säng. Har sovit jättebra när jag väl sovit, men vår ena hund springer omkring med tratt just nu (för hon löper och då har hon ett sk tikskydd (typ mensskydd) och hon tenderar att käka upp trosskyddet som vi lägger i trosan på henne, så då får hon ha tratt så hon inte kommer åt. Det är antingen det eller att hon får gå omkring utan tikskydd och bloda ner vårat hem, så vi föredrar tratten), och hon är inte så smidig med den utan går in i saker och det låter högt. Så när hon tassar omkring på natten så väcker hon mig genom att gå in i saker med tratten. Irriterande.

Idag har vi 15 grader varmt i vårt hus. Inte alls varmt med andra ord. Blir lätt så när det är -30 grader ute. Hua. Jag vill ha vår! Och 3-glasfönster... Dessa 2-glas släpper in för mycket kyla när det är såhär kallt, och då släpper dom såklart också ut värme, vilket är ett jäkla slöseri :( Får se om vi lyckas spara ihop till fönsterbyte till sommaren/hösten så vi slipper detta nästa vinter...

Nu ska jag ta en dusch och sedan äta lite frukost! Ha en bra dag allihop - det tänker jag ha! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0