22. Min favoritfrukost


scones och varm choklad = födelsedagsfrukost


Jag brukar ju faktiskt variera min frukost nu för tiden, vilket jag aldrig gjorde förut. Var nyligt inne i en period då jag åt fil och müsli, men bytte igår och idag ut det mot gröt med bär i. Innan min detoxperiod åt jag frysta bär mixade med fil, och med keso till. Mycket gott.

Min favoritfrukost måste jag ändå säga är scones. Scones är något vi hemmavid (hos mina föräldrar) äter när någon fyller år till frukost, och det har jag fortsatt med här. Eller rättare sagt; något jag fått Magnus att göra då jag fyller år. Magnus vill ha tårta till frukost. Så även om jag tycker scones är jättegott i sig, så har det kanske lite att göra med att scones = födelsedag. När jag bodde ihop med min äldsta syrra Malin i Umeå så åt vi dock scones till frukost varje söndag, födelsedagarna var inte nog många. Riktigt mysiga frukostar!

Scones är inte så värst nyttigt, massor med vitt mjöl bara, men såååå gott! Till scones ska man dessutom helst dricka varm choklad med vispgrädde, åtminstone om det är födelsedag.

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Guud vad det såg gott ut!



Sv: Ja, det beror på om vi snackar proteinbars eller måltidsersättning men Swebar alternativt Naturdiet och Nutrilettes bars.

2011-02-21 @ 20:42:29
URL: http://maliniform.shapemeup.se
Postat av: jusefin

yes, scones är helt klart den absolut bästa frukosten som finns! vi kommer typ sitta om 40 år & fortfarande tjata om hur gott det är haha ;)

2011-02-21 @ 22:12:12
URL: http://jusefinlouice.blogg.se/
Postat av: victoria

Sv: Tack! Haha, okej inte bara jag som inte har något liv nu då alltså - ta hand om dig mitt i allt jobbande :)



PS mums!! grattis i efterskott :D

2011-02-22 @ 12:04:01
URL: http://victoriaswellness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0