15. Då tränar jag allra helst


Glad, nytränad Anna

Tidig eftermiddag är bästa tidpunkten på dagen för mig att träna. Då är jag som allra piggast och har mest energi, samtidigt som jag inte har behövt gå upp tidigt och ändå har mycket kvar av dagen då jag tränat klart.

Sinnesstämningen är ju också viktig. Jag är som sagt piggast och gladast på tidiga eftermiddagen, men inte varje dag! Det gäller att ladda med bra mat hela dygnet före (helst längre än så förstås) och se till så att det finns tillräckligt med energi i kroppen för ett träningspass, särskilt om man som jag, gillar att ta ut sig ordentligt när man tränar. Det orkar inte kroppen om den inte är ordentligt förberedd för det. Har man inte laddat ordentligt innan träningen så orkar man inte, blir lätt less och jag blir väldigt frustrerad om jag inte orkar som jag brukar. Och det är inte ett bra träningshumör!

Passar mig väldigt bra att träna efter jobbet de veckor jag jobbar 10.45-14.45. Dels för att det är rätt tidpunkt för mig på dygnet, och dels för att efter ett jobbpass är jag oftast på väldigt bra humör. Jag älskar mitt jobb, att få träffa alla träningsglada människor osv, och det kan jag alltså dra fördel av då det sedan blir min tur att träna :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0