Crossfit två dagar i rad


Torsdagens crossfitpass från Crossfit Nordic

I torsdags och igår körde vi crossfit med pass från Crossfit Nordic. Båda passen var rysligt jobbiga, men roliga, trots att jag förlorade mot Jakob båda passen!
Torsdagens met-cons var 4 varv av:
6 marklyft
20 svingar (kettlebells)
8 lateral jump burpees
16 jumping jacks

Jag var snabbare än Jakob på marklyften och svingarna, men han tog mig på burpees, jag är skitseg på dom! Ryslig övning!

Igår körde vi tillsammans med några kompisar, och då körde vi ett benpass från i tisdags:
6 prisoner jump squat
10 boxhopp
4/4 utfallshopp
4 target burpees
20 sek superplanka

Det var otroligt svettigt, och det känns lite i benen idag, även om jag trodde att jag skulle ha betydligt värre träningsvärk än vad jag faktiskt har. Kanske kommer imorrn... Vi tog aldrig nån tid på det här passet, eftersom vi tyckte det verkade svårt att själv räkna 20 sek superplanka utan en extra timer, och att det på så sätt vore orättvist att "tävla" mot varandra, men Jakob var faktiskt klar lite innan mig. Han blir bara bättre och bättre, vilket såklart är skitroligt. Men man är ingen tävlingsmänniska om man inte stör sig lite på att tappa sitt försprång, så nästa gång måste jag helt enkelt ge järnet och vinna övertygande! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0