Träningsförbud

Idag var jag hos doktorn och tog bort några irriterande födelsemärken. Ett tvåfärgat, ett fult, och ett som satt ivägen på ett störande ställe på höften. Fick 2 stygn för vardera märke, och eftersom det ska va rent och så i det där, så sitter sterila plåster på. Sköterskan sa att dom kan lossna om jag badar eller duschar eller om jag svettas mycket, så hon tyckte inte jag skulle träna förrän jag tar bort stygnen om 1½ vecka! Jag får väl se hur det går med den saken. Kommer bli rysligt otrevligt att umgås med mig om jag inte får träna, så jag kommer försöka göra så mycket som möjligt så tidigt som möjligt. Det är ju inga stora, djupa sår direkt...

Men tur då att jag passade på att träna igår med Jakob! Vi körde dagens crossfitpass från Crossfitnordic.se, och det var verkligen ett Jakob-pass, 100% kondition:
1500 m rodd
150 DU (alternativt 450 singlar)
1500 m löpning

Jakob vann alltså. Jag gjorde en skitdålig tid, och det stör mig. Nu måste jag verkligen komma igång med konditionsträningen. Eller ja, när jag plockat stygnen alltså.. Tills dess får jag ta och träna stavgång. Ska ju snart iväg och köra stavgångsvasan i Mora, 19km stavgång. Va länge sen ja gick med stavar, så det är väl kanske bara bra att ja ägnar mig åt det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0