Trädgårdsarbete


Vår trädgård (notera min manliga man med yxan i nävarna till höger)

Gammalt hederligt trädgårdsarbete ska INTE underskattas som träningsform! För ca två veckor sen (har jag för mig) försvann snön helt från våran baksida, och igår började vi röja undan buskar och träd vi ville bli av med. På bilden ovan syns de avkapade rönnarna till vänster, och till höger om dem så var det tidigare fullt av buskar längs staketet. Pappa hjälpte oss att gräva upp buskarna, och jag sågade ner rönnen och sådde lite frön i mitt växthus. En mysig dag, inte helt utan träning!

Idag fortsatte arbetet, jag buntade ihop rönnkvistarna och buskarna med rep så de blev lite lättare att hantera och flytta. De ska dumpas på tippen på tisdag när det är öppet. Jag har också trimmat mina syrener lite, och klippt bort de döda grenarna på dem. De blev betydligt mindre, trots att jag bara klippte bort dött. De har nog inte fått så mycket kärlek på flera år! :P

Magnus och vår vän Jonas har också satt ihop vår nya grill idag - en Landmann gasolgrill. Vi ska premiärgrilla oxfilé på den ikväll. Hoppas det blir gott! :)

Måste bara få slänga in en liten bonusbild på mitt fjuttiga lilla växthus i plast som jag köpte på Jula, jag älskar det! Visst är det gulligt? :P

Kommentarer
Postat av: Malin I Form

Nä, det ska verkligen inte underskattas! Det kan vara minst lika jobbigt som ett pass på gymmet faktiskt ;p

2011-04-25 @ 10:35:23
URL: http://www.maliniform.com
Postat av: Malin I Form

SV: Receptet på lax och papardelle är redan publicerat faktiskt ;) Det finns här: http://maliniform.com/2010/12/05/pasta-med-lax-och-spenat/

2011-04-25 @ 22:33:25
URL: http://www.maliniform.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0