Testvandring!


Jag och Petter

Idag gjorde jag, Jakob och Petter en "testvandring" inför 11 juni då vi ska gå fjällrävens halva classic på 55km. Vi tänkte vi skulle gå en mil i ett motionsspår, men blev snabbt förvisade därifrån av skidåkare som tyckte vi förstörde skatingspåret. Vi fick alltså välja en annan väg, så vi är inte riktigt säkra på hur långt vi gick idag, men någonstans mellan 1 och 2 mil tror vi. Ska mäta upp sträckan på jogg.se lite senare.

 

Vi packade stora ryggsäckar med tunga grejjer för att öva, jag fick 7 liter vatten i petflaskor i min väska tex. Bara för övandets skull. Det var tungt, men det var ganska roligt. Härligt att vara ute flera timmar, snacka med killarna, äta lunch ute i naturen osv. Ser fram emot att vi ska göra den riktiga vandringen!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Aha, det är bra att testa utrustningen under riktiga förhållanden. Själv upptäckte jag att min ryggsäck inte alls var inställd på ett bra sätt, den gav mig ett kraftigt blåmärke i nedre ryggen då den tryckte mot kroppen. Detta, förra hösten, under en endagsvandring norr om Stockholm. Bättre upptäcka det då än när man ska ut på större äventyr.



Ps:

Titta gärna in på min blogg. Kanske känner du någon som vill köpa ett par Garmont kängor? Just nu ligger de för 99kr på Tradera.

2011-04-22 @ 09:19:46
URL: http://www.vandringsman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0