Cardio Crossfit



Som utlovat ska jag ju testa alla pass jag inte tidigare testat, och det ska göras denna termin! Igår testade jag box, och idag var det dax för cardio crossfit, som är en slags intensiv stationsgympa. Totalt fanns 12 stationer, uppdelade på 3 banor. Varje bana hade alltså 4 stationer, och man gick tre varv på varje bana innan man bytte bana. Passledaren Mia hade gjort ett grymt tungt och sjukt kul pass, så nästa vecka ska jag dra med mig Magnus på ett sådant pass tänkte jag! Kanske även Lina och Ronny när de är här på tisdag...

På en av stationerna skulle man ligga på en stepbräda och göra reverse sit-ups, alltså lyfta rumpa och ben istället för överkroppen. Pga att det inte var någon matta mellan stepbrädan och ryggen så gjorde denna övning skitont i ryggen, och jag fick sår och blåmärken längs ryggraden (bilden ovan). Jag är lite öm också, och det sved när jag ducshade. Jag tipsade instruktören om detta efteråt, så till nästa gång hoppas jag det ligger mattor på brädorna på den stationen.



När jag kom hem från träningen så stod älsklingen och gjorde middag, och ni ANAR inte hur underbart det var! "Plötsligt händer det!" var Magnus egna ord, men det är inte sant, Magnus och jag lagar det mesta tillsammans. Det blev tacopaj med pajskal av dinkel, och det var som vanligt skitgott! Så nu sitter jag nöjd (inte mätt) och ska kolla lite på en UFC fight night. Lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0