Bodycombat

Igår kväll var jag och Lina på Bodycombat. Det är ett Les Mills-pass, dvs förkoreograferat. Passet ser likadant ut i hela världen, och det är release för nya varianter av passet var 3e månad. Samma sak gäller för alla BODY- pass, alltså tex Bodypump, Bodybalance och Bodyvive etc.

Jag har ju sagt att jag ska prova alla pass vi har på StiL som jag inte redan provat, för att se vad det är för något. Bodycombat var alltså ett sådant pass, igår var första gången på Bodycombat. På ett pass Bodycombat står alla passdeltagare vända mot instruktören och man slår och sparkar på olika sätt i luften. Passet avslutas med lite styrka innan nedvarvning och stretch.

Jag tyckte att Bodycombat var ett roligt pass, samtidigt som man nog måste gå några gånger för att få in rätt teknik och få ut det mesta av träningen. Jag gillar att ta ut mig totalt och bli supersvettig, vilket jag inte riktigt blev på detta pass. Jag har lättare att ta ut mig på ett Box-pass, där man möter lite motstånd när man slår och sparkar. Det blir lite jobbigare på det viset tycker jag. Bodycombat skulle jag absolut kunna gå på igen, men det blir ingen favorit, utan något jag går på om inget annat passar riktigt...

Kände mig hur som helst snyggast i världen i mina nya träningskläder! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0