Ajajaj!

Jaha, då var det dax igen. Jag börjar bli förkyld. Andra dagen med svullen ond hals. Knaprade halstabletter under förmiddagen idag med magont som följd nu på eftermiddagen. Skit också. Dricker istället massor med vatten idag på jobbet, det lindrar lite grann för stunden, men hdet har inte hunnit bli så himla farlig halsont ännu.

Något roligt däremot som jag inte berättat för lilla bloggen och min trogna skara läsare är att jag ska hålla en föreläsning i kost och hälsa imorrn. Luleå kommuns anställda är inbjudna, men det är en lunchföreläsning som är helt frivillig, så arrangörerna hoppas på 50 åhörare. Ett lagomt antal tycker jag, som inte är så himla erfaren som föreläsare ännu. Innan var jag lite nervös för att det skulle bli flera hundra, men nu när jag fått veta att de räknar med kring 50 så är jag inte nervös längre. Jag började jobba med föreläsningen igår. Den var ju i stort sett klar redan innan eftersom jag brukar använda samma föreläsning till alla, men brukar redigera lite för målgruppen. Min vanliga föreläsning är ju för idrottande ungdomar, och denna för kommunens anställda, dvs vuxna utan elitidrottsatsning. Dessa vill mest troligt bara veta lite om hur man ska äta och träna, några kanske vill gå ner i vikt, andra bygga muskler osv. Jag räknar i alla fall med en betydligt mer intresserad publik nu med vuxna som kommer frivilligt än med ungdomar som är dittvingade. Ska bli riktigt skoj med andra ord. Hoppas jag inte kommer hosta och ha mig alltför mycket...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0