Utbildningsdag



Idag har jag varit på en kurs i värdskap, alltså att vara en god värd, och i "konsten att få folk att känna sig välkomna". Det var en intressant kurs och vi fick diskutera och snacka ihop oss om vad vi tyckte var viktigt i ett värdskap osv. Det var genom jobbet på StiL som jag fick gå kursen eftersom jag jobbar i receptionen där. Tycker det är jätteroligt att få förmånen att utbilda sig via jobbet. Det är som en bekräftelse i sig, att man är villig att satsa pengar på mig och så.

Bilden ovan då? Jo, den visar lite vad deltagarna på kursen ville uppfattas som. Varje deltagare fick sätta streck efter tre egenskaper, och de populäraste blev "kunniga", "trevliga" och "engagerade". Jag valde att dra streck vid egenskaperna "kunnig", "glad" och "lyhörd", för det är så jag helst uppfattas. Sedan skadar det ju såklart inte om man förknippas med flera positiva egenskaper förstås!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0