Euforisk!

Jag sitter i soffan efter kvällsmålet och tittar på UFC och är riktigt lycklig. Den lyckliga känslan har jag haft i lite över en timme nu, ända sedan Bodystep-passet jag var på tidigare ikväll. Jag är lite besviken över att jag inte testat det här passet förut, förra måndagen var första gången jag testade det. Och det är sjukt kul! Jag blev genomsvettig idag, droppade svett på golvet vid plankan på slutet, och det är en så härlig känsla att känna att man kör så hårt att svetten droppar.

Nu ska jag ge den utlovade uppdateringen av helgens träning och lite av käket. :) Från fredag till idag.

Först alltså fredagens Italienska buffe:

Tre olika sorters skinka, hemmagjord pesto, pasta, lite sallad och vitlöksbröd. MUMMA!


Sedan hopp till lördagens träning i gymet med Magnus:

Här kör vi bröst, och jag har ett riktigt "angry-face", så ni ser hur hårt jag tar i! :P


Här min favvoövning för magen. Armarnas grepp om brädan är bara som stöd. Fötterna nära rumpan, inte upp i taket. Och så lyfter man rumpan och drar upp knäna mot hakan.



Här är steg två i samma mag-övring, när man sänker ner rumpan och touchar golvet med tårna. Hela tiden här måste man spänna magen väldigt mycket, ryggen ska INTE lyfta från brädan utan vara pressad ner mot brädan hela tiden, annars kan man allvarligt skada ryggen, och det vill man ju oftast inte. Om ryggen börjar lyfta från brädan i en svank så är man för svag i magmuskulaturen, och då sänker man bara fötterna så lågt man kan utan att ryggen lyfter från brädan. Allt eftersom man blir bättre och bättre på detta kan man sänka fötterna längre ner mot golvet.

Slutligen en måltidsbild från idag:

Marinerade kycklingfiléer i soja, hummerfond, kalvfond, salt, vitpeppar och vitlök. Stekte sedan kycklingen och serverade med en sås gjord på A-fil med curry och lite salt, samt grönsaker. Den som inte redan visste att jag gillar broccoli och majs vet det nu! :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0