Dagens träning

Idag blev det crosstrainer i 50 minuter och sedan trappmaskin i en kvart, innan jag tog 12 minuter i solariet. Mycket skönt! Jag tränade kring lunch, och det var trevligt att ha det avklarat eftersom jag jobbar ikväll.

Imorrn är det dax för terminens näst sista föreläsning för kom igång-gruppen, och temat kommer att vara stress. Jag är ingen expert på området men har forskat en hel del i ämnet de senaste veckorna och hoppas att jag ska kunna komma med några tips och försöka nå fram till gruppen om hur allvarligt det faktiskt kan gå om man inte tar sina stressymtom på allvar. Kan inte påstå att jag själv är så bra på att aktivt slappna av (som det så fint kallas när man medvetet tränar sig i konsten att slappna av) så vill jag bli bättre, för jag vet att jag själv ibland är rätt stressad, och det är ju totalt onödigt. När jag gick på poweryoga kände jag mig väldigt bekväm med vissa positioner, och jag skulle vilja lära mig mer om just vilopositionerna, för dom var väldigt mysiga och avkopplande. Något man egentligen borde ägna sig åt direkt på morgonen och innan man går och lägger sig på kvällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0