Gainomax Energy Bar

I receptionen på gymet där jag jobbar finns en stor kyl som man kan handla diverse småsaker i. Gainomax finns (såklart) i både flytande och fast form. Jag gillar verkligen inte Gainomax recovery, alltså dryckerna. De är sjukt söta och konsistensen är obehaglig. Så idag tänkte jag att jag skulle prova deras energy bars, som finns i smakerna vanilj, choklad och hallon. Jag testade dock bara chokad och hallon, eftersom jag är måttligt förtjust i vanilj...

Resultatet var tråkigt, jag gillade ingen av dem. Efter en tugga av vardera tyckte jag att den med hallonsmak var lite mer uppfriskande, men att chokladen var godare. Så jag tog en tugga till av chokladen och fick svårt att svälja den, den liksom växte i munnen på mig. För mäktigt för min smak alltså.

Dessutom var konsistensen helt mjuk, inte krispig och knaprig som jag trodde. Men det var ändå müsli i den, och allt kladdades ihop och fastnade i tänderna. Me no like.

Så nej, betyget blev lågt för dessa. Synd, jag hade velat gilla dom, perfekt att trycka i sig om man glömt att ta med sig nåt att äta hemifrån till jobbet, när man jobbar långa arbetspass.

Jag känner mig dock mer och mer övertygad om att jag skulle gilla Kellog's Special K bliss, alltså deras energy bars. De finns i smakerna hallon och choklad, och ser skitgoda ut! Ska köpa nästa gång jag är och handlar, om jag kommer ihåg det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0