Frökusar till frukost



Idag blev det två mackor till frukost, de så kallade frökusarna. Massor med goda frön på, nyttigt och smarrigt! På mackorna la jag några skivor kalkon och lite ost, och till detta drack jag Paulúns superjuice med blåbär och acai. Den är jättegod, älskar den!

Hade gärna velat ha lite gurka på mackan och en mugg filmjölk till, men jag hade ingetdera hemma. Måste handla idag...

När det gäller bröd förresten så brukar jag följa en väldigt enkel regel: inte mer än 50g kolhydrat (per 100g bröd) och det ska inte vara mer än 5% sockerarter. Det finns ju många mörka "grova" bröd som ändå innehåller massa socker, men med den här enkla regeln så kan man ändå lotsa sig igenom bröddjungeln och hitta de nyttigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0