Banan på styret i morse



Imorse var jag på spinning kl 8. Det är så himla härligt att träna så tidigt, och på ett pass som jag gillar upplägget på, med musik jag gillar. Laddade upp med en banan precis innan passet. Ska man ladda med kolhydrater inför ett pass så ska man antingen äta långsamma kolhydrater ganska lång tid innan, eller snabba kolhydrater precis när passet ska börja. En banan är perfekt. Någon gång har jag druckit en red bull precis innan också, det ger ju riktigt mycket snabb energi, men det är rent socker och är inte så nyttigt. En banan är snabba kolhydrater men den innehåller ju samtidigt vitaminer och sånt bra, så jag tar hellre en banan än en red bull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0