Snöstorm möjliggör tung vardagsmotion


Träden lutar kraftigt av blåsten, och det snöar massor även om det inte syns på bilden...

Som jag lovat mig själv tog jag mig till gymet och tränade. Jag hade helst velat gå på ett pass ikväll, men valde bio och middag med maken och träning på dagen istället. Att ta sig till gymet idag var dock lättare sagt än gjort, på grund av den snöstorm som drabbat bland annat Luleå idag. Det är snö överallt, den yr uppåt och neråt och från sidan, det blåser kraftigt och det är djup snö på vägarna. Även om de skulle ploga skulle det se likadant ut igen efter nån timme eller två. Promenaden dit var tung, och promenaden hem tyngre. Jag fick gräva mig fram till dörren eftersom dörren till vår lägenhet går direkt ut utomhus och sitter lågt som attan.

Efter en promenad med hundarna, som också den såklart var väldigt tung både för hundarna och mig på grund av den djupa snön, så var det så dax att skotta rent utanför dörren. Mycket tungt och nyduschad från träningspasset på gymet började jag genast svettas igen. Dessutom kommer jag väl vara tvungen att skotta fram dörren ytterligare en eller två gånger idag, och säkert imorrn också. Härlig chans till riktigt kroppsarbete och tung vardagsmotion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0