Kelloggs vs Ica

Var å handlade idag på Ica MAXI, och blev sugen på Kellogs Special K Red Berries. Vet att det är mer socker i den än den utan bär, men det är ju ändå socker från bär. :)
Hur som helst så har ju Ica gjort precis samma flingor, Specialflingor kallas dom fantasifullt nog. Dom har både vanliga och med röda bär. Jag jämförde de två paketen vad gäller just sockerhalten då, och skillnaden är större än jag trodde. Kellogs Special K Red Berries innehåller 23 % sockerarter, och Icas specialflingor med röda bär innehåller 14 % sockerarter. Socker står som ingrediens nr 2 på Kellogs variant av flingan, och ingredienserna räknas ju upp i fallande ordning, dvs den ingrediens som har störst andel av produkten kommer först osv. (I vilken ordning socker står på icas flingas lista över ingredienser vet jag inte, för deras hemsida suger när det gäller produktinformation, och jag är i skrivande stund inte hemma och kan kolla på paketet jag köpte.) Neee, detta gillar jag inte. I detta fall var icas flinga bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0