Kaninutställning


Vackra och stora Wyoming bor i Öjebyn

Jag brukar absolut inte vara uppe såhär tidigt på mornarna, men nu är klockan 20 över 6 och jag har redan ätit frukost och borstat tänderna. Kaninutställningen i Öjebyn idag börjar kl 9 och kl 7 ska jag och min kompis Jennie hämta upp en av domarna på tåget.

Kaninutställningen ska vara på ett hästcenter, i ett ridhus, så jag är förberedd på en riktigt kall dag. Man får sysselsätta sig, och emellanåt kanske smyga in i stallet och värma händerna under någon varm hästman. Kanske Wyoming här på bilden, en mycket stor men himla trevlig häst som min kompis Sara och jag blev helt kära i när vi var och kollade in stället igår. Mycket vacker häst!

I slutet av den här dagen kommer jag vara helt slut, det brukar jag vara efter kaninutställningar, och någon träning är det inte tal om en sån här dag! Mer än den jag får av att bära runt på kaniner en hel dag förstås...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0