Inställd träning

Vilken besvikelse. Vaknade imorse och skulle ju träna tidigt. Men på grund av ett helt igensimmat öga och halsont så stod jag över. Det var väl inte helt otrevligt att ligga kvar i sängen till tio förstås, men jag hade verkligen ställt in mig på detta, men träna med halsont gör jag aldrig.

Är man lite snorig eller så, så är det inga större problem att träna så länge man känner att man klarar av det och inte har feber och så. Men de bakterier som kan spridas till hjärtat och orsaka hjärtmuskelinflammation sätter sig även i halsen. Alla bakterier som sätter sig i halsen orsakar naturligtvis inte hjärtmuskelinflammation, men varför chansa på att det man har i halsen INTE kommer sprida sig? Så nej, med halsont tränar jag aldrig.

Nu ser jag fram emot en rolig helg med Sara, en kompis som kommer på besök. Blir nog inte så mycket träning på gym, men imorrn ska vi bära i ordning för kaninutställningen som är på söndag, och på söndag ska jag bära en massa kaniner, så det blir en del "vardagsmotion" ändå. Hoppas halsen inte sätter käppar i hjulet för mig bara...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0