Hemmaspa


Jag har väl aldrig egentligen gillat hemmavarianterna av saker, alltså tex hemmaspa eller träna hemma osv. Tycker hava grejjen är att man kommer iväg hemifrån, det ger åtminstone mig en extra kick energi att få komma ut, ta sig iväg osv.

Hur som helst så fick jag ett tips av en kollega att skrubba kroppen med en blandning av havssalt (flingsalt) och olivolja. Då slog jag på stort och bestämde mig för att testa en hårinpackning jag köpte på min bröllopsresa i Grekland i somras, och en ansiktsmask ja fick i födelsedagspresent nu senast (i december) i samma veva.

Jag tappade upp ett varmt bad och sjönk ner. Hårinpackningen åkte i först, och den luktade helt otroligt smarrigt! Tänkte att den nästan skulle ha samma halvskumma doft som olivprodukter här i Sverige har, men icke! Läste på förpackningen och såg att det även var persika i denna olivprodukt. Mums!

Ansiktsmasken åkte på, och detta var då Body Shops Brazil Nut ansiktsmask. Också den luktade väldigt väldigt gott, och doftljuset jag hade ställt på badkarskanten kändes överflödigt...

Låg i bade och lyssnade på Norah Jones (underbar avkopplingsmusik!) och läste en tidning (blir liiiite väl rastlös av att bara ligga i badkaret och inte göra nåt alls). Det var jätteskönt. Ett tips för den som, precis som jag, brukar svettas i ett varmt bad så det nästan blir lite jobbigt, är att ha ett glas iskallt vatten till hands bredvid. Helt perfekt och jättegott!


Efter badet duschade jag av mig och så var det dax för saltet. Det var riktigt rivigt, även fast saltet legat i oljan ett tag, saltet var inte alls mjukt eller så. Jag fick smula sönder saltet för att det inte skulle göra för ont! Oljan var underbar, jag blev hur len som helst! Man får dock passa sig för eventuella småsår och liknande, det svider!

Detta ska jag helt klart göra om, det var jätteskönt! Även om det var hemma i vanliga badkaret så var det helt ok, att åka iväg på spa kan man kanske inte göra lika ofta som åka iväg till gymet och träna, blir lite väl dyrt, och då är ett lagom litet hemmaspa helt okej.
Nästa gång ska jag dock inte olja in mig med olivolja och sedan torka mig med en vit handduk. Den blev väldigt grön, även om jag sköljde av mig efter olj-och saltskrubben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0