Red Bull på Styret



Trots att förra spinningpasset inte funkade så bra för mig så testade jag idag igen, med kl 8-passet. Tyvärr så har Emilia inte längre det passet, utan två nya ledare delar på det och har varannan fredag. Idag hade ledare M det passet, och tyvärr var det en ledare som saknade taktkänsla. Och taktnörd som jag är så upplevde jag det som otroligt jobbigt, särskilt när det gällde jumps. Låtvalet var bra, jag gillade låtarna. Men dom snabbare låtarna var "uppförsbacke" och de tyngre var "raksträckor", och det upplevde jag också som lite bakvänt. Det gick väldigt snabbt i de stående positionerna och när man ska stå och cykla snabbt så måste man ha väldigt bra teknik, och det har ju naturligtvis inte alla.

Hur som helst så laddade jag med Red Bull inför detta pass. Jag älskar Red Bull, men jag vet ju att det bara är boostad läsk, men det kan inte hjälpas. Hur som helst så drack jag den precis innan passet och lite i början av passet, så jag inte skulle hinna få så högt insulinpåslag utan energin skulle stanna i blodet för att ge musklerna energi. Och det funkade ganska bra, jag fick inte samma problem som sist. Istället ville jag gå ut från spinningsalen pga ledarens bristande taktkänsla som störde mig, men jag blundade och körde i rätt takt istället, så det funkade. Men det blir inga fler pass med M. Tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0